Translate: Choose your language :-)

Tuesday 9 August 2016

Cara buka akaun perniagaan (enterprise) di Maybank

Kini ramai yang mula buat perniagaan secara kecil-kecilan terutamanya secara online. Saya mula menjalankan perniagaan online sejak tahun 2010. Namun tidak pernah memiliki akaun bank perniagaan sendiri walaupun telah berdaftar dengan SSM sejak tahun 2014. Bagi yang nak tahu cara mudah untuk mendaftar perniagaan di SSM boleh klik di sini.

Kini saya mengorak langkah untuk lebih serius dalam perniagaan barangan bayi yang berkualiti seperti Bobita Gen2 SSC Ergonomic Baby Carrier yang kini telah berada di beberapa outlet barangan bayi di seluruh Malaysia. Dan ia boleh dibeli secara offline dan online dari www.facebook.com/bobitamalaysia

Oleh itu, penting bagi saya untuk menguruskan kewangan perniagaan yang lebih baik dengan cara membuka akaun bank perniagaan sendiri di samping memberi keyakinan kepada pelanggan dan pemborong produk yang saya pasarkan apabila menggunakan akaun bank syarikat berbanding akaun atas nama peribadi. Selain daripada itu, banyak lagi kepentingangan akaun perniagaan ini bagi yang serius untuk berniaga. Antaranya adalah untuk membuat pinjaman perniagaan dan pengambilan staff/pekerja secara rasmi kelak. Mungkin banyak lagi kepentingannya yang tidak dapat saya nyatakan kerana saya pun belum tahu. Hehe...tapi apa yang saya tahu dan apa yang boleh saya kongsikan adalah cara-cara membuka akaun bank perniagaan; secara spesifiknya adalah di Maybank. Prosedur mungkin berbeza bagi setiap bank.

LANGKAH #1
Pergilah ke cawangan Maybank yang terdekat atau paling mudah anda nak parking kereta walaupun jauh sikit dari rumah anda :-p Beritahu pada pegawai bank yang bertugas di kaunter nombor giliran tu yang anda nak buka Current Account Company. Nanti dia akan bagitaulah nak kena jumpa siapa atau ke kaunter mana. Setelah berjumpa,  pegawai bank akan beri borang Introducer yang perlu di isi.
Okey, macam ni lah borang nya. simple aje. Yang penting ia perlu diisi oleh seorang Introducer. Siapa yang boleh jadi introducer ni? Satu saja syaratnya. Beliau perlu memiliki current account dengan Maybank sekurang-kurangnya 2tahun dan masih aktif hingga ke hari ini. Tak kisah akaun peribadi atau perniagaan. Jika pemegang akaun adalah orang peribadi, cukup sekadar mengisi nama penuhnya sebagaimana di akaunnya dan nombor akaunnya. Jika pemegang akaun adalah akaun perniagaan/syarikat, beliau perlu copkan juga cop perniagaannya lengkap dengan nama & nombor SSM pada borang. Itu saja. mudah kan?

LANGKAH #2
Setelah borang tersebut telah dilengkapkan, bawa dokumen-dokumen berikut ke bank semula:
1- Borang introducer yang telah lengkap di isi.
2- Dokumen pendaftaran SSM yang 3muka surat tu.
3- Kad Pengenalan (MyKad).
4- Cop yang ada tertulis nama perniagaan dan nombor SSM.
5- RM 2,000 diperlukan untuk buka akaun bank (tapi tak perlu bawa lagi masa ni. bawa dokumen aje)

Ini contoh cop perniagaan yang saya gunakan.

LANGKAH#3
Pembukaan akaun perniagaan ni tak selesai dalam satu hari ye. Ia mengambil masa 2-3hari bekerja. Jadi, baliklah rumah dahulu dan tunggulah panggilan dari pihak bank. Pengalaman saya, lusanya bank dah telefon memaklumkan akaun telah boleh dibuka dan bolehlah bank in RM2,000 untuk mengaktifkan akaun. Pegawai yang telefon tu akan beri nombor akaun kita untuk bank in. Tapi saya memilih untuk ke bank sendiri keeseokan harinya dan bank in RM 2,000 tersebut di bank. Lagipun kita memang perlu ke bank lagi kerana ada lagi borang yang perlu kita tandatangan.

LANGKAH#4
Berjumpa lagi dengan pegawai yang bertanggungjawab. Mereka akan beri nombor akaun untuk kita masukkan RM 2,000 (minima) nak masukkan lebih pun boleh ke akaun tersebut. Setelah itu, kita perlu isi borang untuk permohonan buku cek. Ini wajib, tak boleh taknak. Jadi ikutkan ajelah walaupun mungkin kita tak nak guna pun cek. Setelah itu, kita akan diberi guidance untuk membuka akaun Maybank.2u. Apabila akaun dah siap, memang dah adalah duit RM 2,000 kita kat dalam tu. Wang yang kita masukkan tu tak beku, boleh digunakan atau dikeluarkan semula jika perlu. Selesai tu, boleh lah balik. Tapi sebelum balik, korang nak tanya apa-apa, tanya aje pada pegawai tu supaya tiada kekeliruan kelak. Saya tanya macam-macam jugak seperti had pengeluaran, dan sebagainya. Oh ye. Akaun perniagaan tak ada ATM card ye. Kalau nak keluarkan duit perlu guna cek atau transferlah ke akaun peribadi dulu, dan kemudian baru keluarkan di ATM ok? Online transfer sama aje prosesnya macam Maybank.2u akaun peribadi kita.

Macamnilah rupa Maybank.2u nya. Sama aje kan dengan yang akaun peribadi. Tapi kita kena buka akaun Maybank.2u asing, tak boleh combine satu akaun. 

LANGKAH#5
Ini step terakhir. Iaitu kembali lagi ke bank dan ambil buku cek yang setebal 100helai. Banyak....hahaha...buku cek ini dicas RM15 ditolak dari akaun. Tak ada tarikh luput untuk cek ini. Jadi tak pakai cepat-cepat pun tidak mengapa. Cuma kalau guna, cek ini sah selama 6bulan dari tarikh yang tertulis pada cek dan akan dicas 53sen termasuk GST ke akaun kita untuk setiap cek yang ditunaikan.


Inilah dia buku cek setebal 100keping yang akan disertakan untuk setiap pembukaan akaun perniagaan.

Demikianlah langkah-langkah umum untuk membuka akaun perniagaan di Maybank. Moga kita semua sama-sama akan maju dalam perniagaan demi mencari rezeki yang halal dan berkat untuk dunia dan akhirat. Insyaallah.


208 comments:

  1. Terima Kasih atas tunjuk ajar Puan Atiqah! :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Pn Atiqah, terima kasih atas post yang membantu ni! Btw, nak tanya sikit boleh hehe kalau kita dah bankin 2k dalam akaun, lepastu kita boleh keluarkan balik ke duit tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Baem. Boleh, duit tersebut tak beku. Boleh digunakan :-)

      Delete
  3. Akaun syarikat kt maybank xboleh buat kad atm?
    sya baca klu buka kt CIMB boleh

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, akaun syarikat di cimb ada atm kad. saya pun dpt atm kad utk acc cimb. tapi maybank tak ada atm card.

      Delete
    2. Saya ade je card atm... current account maybank..

      Delete
    3. Currect account maybank company xde card atm . Klu personal currect account maybank ada

      Delete
  4. puan.. bahagian paid up capital & auhorized capital yang dalam borang tu klu untuk syarikat enterprise yang baru bermula, nak isi macamane ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini borang maybank ke? maaf saya tak ada isi apa2 borang lain ketika di Maybank. hanya borang Intoducer sahaja :-)

      Delete
  5. hi sis,nama syarikat kena ade enterprise ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Angle Lee :-)
      Tak semestinya ada enterprise. Guna resources pun boleh, trading pun boleh. Anything :-)

      Delete
  6. Salam.. Kalau alamat office tak ada.. Nak pakai alamat apa ye? Ada cadangan tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Dhamirah :-)
      Boleh guna alamat rumah/alamat seperti di MyKad :-)

      Delete
    2. Okey terima kasih atiqah.. Great knowledge sharing..

      Delete
  7. sis nak tanya.kalau pemohon ade blacklist or ccris or ctos history boleh buat x..?

    ReplyDelete
  8. Maaf, saya tak pasti tentang perkara itu.

    ReplyDelete
  9. salam puan,kalo introducer kite tu xde current account cume ade saving acc maknanya boleh juga la die jadi introducer kita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Ya, kalau takda current acc tak boleh. Ini untuk maybank lah. Kalau memang takde intoducer, boleh buka acc di CIMB. CIMB tak perlukan introducer.

      Delete
    2. CIMB pun perlukan introducer.. At least 2years

      Delete
    3. Sy baru buat current account dkt CIMB Oct 2017 , xperlu introducer tp saya baru dpt Surat arah tutup Account sebab alasan Nama company sy ade full name saya .😢 So npk mcm xsecure ..skrg sy confuse nk buka balik Account kt cimb or Maybank sbb suke2 je buat reverse law da mnyusahkan pihak sy Customer n supplier..skrg da create account cmpny baru just xtahu je bank mne yg bagus tuk i open lps ni

      Delete
  10. CIMB bukan perlu introducer ka? Puan dah berapa lama buka account ? Boleh jadi introcuder Tak? Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baru buat akaun di Maybank September 2016 (perlu introducer), CIMB Oktober 2016 (tak perlu introducer). Maaf saya belum layak jadi introducer :-p

      Delete
    2. Assalam Puan Atiqah, mungkin puan boleh bagi nama dan no akaun introducer yang puan gunakan untuk buka account.Boleh tak?

      Delete
    3. Waalaikumussalam. Maaf, saya rasa kalau bagi pun tak boleh guna sebab encik perlukan tandantangan/cop introducer. Kalau sekadar nombor akaun dan dan nama saja tak boleh guna juga nanti...

      Delete
  11. Salam puan. Betul ke kalau kita ada buat business online & nak buka akaun cimb utk syarikat tidak boleh menggunakan alamat rumah seperti yg didaftarkan dlm SSM?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Tak betul, sebab saya sendiri gunakan alamat yang sama di SSM.

      Delete
    2. sy ada search info2 dr en google mengenai syarat2 buka akaun CIMB utk syarikat. kebanyakkannya kata tidak boleh buka akaun(CIMB) syarikat jika guna alamat rumah atas sebab scammed. padahal mostly online business memang didaftarkan SSM atas alamat rumah. Jadi dekat situ agak confuse but now i know from u puan it really helps me a lot.

      Delete
    3. Mungkin juga kerana alamat SSM saya sama dengan MyKad. Mungkin jika tak sama dengan MyKad tak boleh...saya tak pasti :-)

      Delete
  12. Kisah benar sy masa buka akaun perniagaan pd 25.10.2016. Sy tiada introducer. Peg maybank kata kalau takde introducer ada 1 cara lain iaitu potongan sebanyak rm200 sbg simpanan selama 5 tahun. Tak boleh amik duit tu selama 5 tahun. Duit tu sy akan dpt balik selepas 5 thn. Potongan rm200 stiap bln tu akan dimasukkn ke akaun berasingan.Pd 3.11.16 sy mndapat sekeping surat dari eTiQa Insurance mengenai Kemudahan e-Bayaran. Sy dh mula confius,adakah potongan sebyk rm200 sbg komitmen insurans atau takaful? Tetapi sy diberitahu sbg simpanan utk 5 thn.

    Ada sesiapa boleh bg penjelasan? Sy dh isi semua dokumen utk proses buka akaun syarikat tp msh blum trima panggilan drp maybank. Deposit 2k pun belum dibuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa nya dia tipu tu. dia mebi ada introducer dia sendiri. then dia senyap2 wat sales lain.

      Delete
  13. Kisah benar sy masa buka akaun perniagaan pd 25.10.2016. Sy tiada introducer. Peg maybank kata kalau takde introducer ada 1 cara lain iaitu potongan sebanyak rm200 sbg simpanan selama 5 tahun. Tak boleh amik duit tu selama 5 tahun. Duit tu sy akan dpt balik selepas 5 thn. Potongan rm200 stiap bln tu akan dimasukkn ke akaun berasingan.Pd 3.11.16 sy mndapat sekeping surat dari eTiQa Insurance mengenai Kemudahan e-Bayaran. Sy dh mula confius,adakah potongan sebyk rm200 sbg komitmen insurans atau takaful? Tetapi sy diberitahu sbg simpanan utk 5 thn.

    Ada sesiapa boleh bg penjelasan? Sy dh isi semua dokumen utk proses buka akaun syarikat tp msh blum trima panggilan drp maybank. Deposit 2k pun belum dibuat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah...kes rare ni. Saya tak pasti tentang itu. Kalau puan rasa ragu, puan cuba ke cawangan Maybank yang lain dan tanyakan tentang itu. Khuatir ada penipuan/salah faham. Saya tak pasti dan belum pernah dengar kes yang begini :-( RM200 sebulan tu banyak juga untuk peniaga baru macam saya jika dibekukan setiap bulan. Jika benar mereka telah sign up untuk insuran. Boleh minta batal polisi tersebut segera.

      Delete
  14. Tuan, nk tnya..sekiranya kita mggunakan akaun peribadi..adakah ia salah di sisi undang2? & apakah kesan2 lain sekiranya kita tidak mggunakan akaun syarikat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menggunakan akaun bank peribadi tidak merupakan satu kesalahan. Tidak ada masalah :-) Akaun syarikat penting hanya untuk urusan-urusan seperti ingin membuat pinjaman dan sebagainya.

      Delete
    2. kalau byk transaksi dlm acc peribadi, bank akn block acc.

      Delete
  15. Mohon puan kenalkan saya kepada introducer Puan. Saya dalam proses untuk membuka akaun semasa dengan Maybank-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Introducer saya ialah ayah saya sendiri, dia pemegang akaun semasa peribadi lebih dari 2tahun.

      Delete
    2. saya pun nak buka acc maybank.. maybe saya minta pada sekolah tempat saya mengajar sebagai introducer..hihi

      Delete
  16. Trm ksh di atas perkongsian, esk baru nk gi buka acc sykt sy. Cek??? Rasa cam ahli korporat lak bile de cek....

    ReplyDelete
  17. Trm ksh di atas perkongsian, esk baru nk gi buka acc sykt sy. Cek??? Rasa cam ahli korporat lak bile de cek....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...betul lah tu :-p Tapi taktau bila nak guna cek :-p

      Delete
  18. Cara buka acc syarikat (enterprise) di cimb macam mana pulak puan ? Sama saja atau banyak kerenah macam perlukan lesen dari PBT ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara buka acc syarikat di CIMB pun lebih kurang juga. Cuma borangnya lebih complicated. Tidak perlu introducer dan deposit hanya RM1ribu. Namun proses juga agak lambat. Hampir 3minggu baru acc dapat buka dan satu bulan kemudian baru terima buku cek. Berbanding Maybank semua urusan selesai dalam 4hari. Walaubagaimana pun, saya tak boleh generalisasikan semua maybank atau cimb prosesnya sama. Mungkin ada perbezaan prosedur utk setiap cawangan. Berkaitan Lesen, saya tak perlu kemukakan apa-apa lesen.

      Delete
  19. kalo saving accaount xleh ye? huhu...susah jg nak cari orang yg ada current account melainkan org yg wat biz ek...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saving account tak boleh. Ada juga yg buka current acc bukan utk perniagaan. Seperti introducer saya bukan pemilik akaun perniagaan. Tapi memiliki current acc. Jadi boleh jadi introducer.

      Delete
  20. Assalamualaikum, nak tnye. mmg kena bank in rm2000 ker ?
    or boleh amount yg lain ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bergantung pada bank yang Tuan nak apply. Kalo Maybank memang 2ribu.

      Delete
    2. Waalaikumussalam, kalau di Maybank amount lain pun boleh, minima RM2000. Nak bank in lebih pun boleh :-)

      Delete
  21. salam, tumpang tanya current acc yg puan buka ni jenis apa ye? sbb sy tgk dekat website maybank mcm ada banyak jenis. Current Account-i, Basic Current Account, etc etc.

    Dan, puan buka acc di cawangan mana ye? sbb di cawangan puchong sy pegi ni, staff bg satu borang utk di isi, mcm leceh je.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Saya pun tak pasti current acc jenis apa...hehe~ Saya buka acc di cawangan Bayan Baru, Pulau Pinang.

      Delete
  22. Salam, nak tanye, since kite berniaga online, kena lampirlan sekali bukti website /fb/ig perniagaan kite ke, sekali dengan salinan invoice? Sbb masa pergi hr tu diorng mntak , jd mcm pelik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Mungkin itu prosedur branch tersebut. Untuk branch maybank yg saya pergi, mereka tak minta perkara tersebut. Mungkin itu sebahagian daripada prosedur branch masing-masing.

      Delete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Maaf saya kurang faham soalan tuan...

      Delete
  24. puan, info yg sgt berguna.tq for sharing.

    cuma nak tnya jika syarikat enterprise dibawah nama adik, boleh ke saya buka acc. syarikat tersebut?..mesti ke pakai nama adik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Individu pemilik dan yang berdaftar di SSM itu sendiri yang perlu membuka acc. Tak boleh orang lain. Dan dia mesti hadir sebab perlu MyKad, cop jari dan tandatangannya pada dokumen-dokumen.

      Delete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. As Salam puan. Boleh ka kalau nak minta ayah puan jd introducer sy. 😊😊

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam :-)
      Hehe...mungkin tak boleh lah kot. Ayah saya tak mungkin nak jadi introducer kepada totally stranger. Maaf ye.

      Delete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. saya juga perlukan introducer untuk buka account bagi online business, ada siapa2 boleh bantu sila whatsapp saya 0175522128. Teoh Zheng Wei. TEMPAT : Georgetown, Pulau Pinang

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum,

    puan, saya pun nak bukak akaun kat maybank, ttp problem tiada introducer....x bleh ker puan tlg??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Maaf saya tak dapat membantu :( Cuba ke cawangan maybank, dan tanya solusi yang mungkin boleh mereka cadangkan.

      Delete
  31. Assalam...masalah sy ni sy penah bukak acc maybank n aktif smp 2009/2010 cmtu la..tpi sekrg da xaktif.rase2 boleh ke bukak acc syarikat guna sy pny acc sendiri kd introducer tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Akaun sebelum ini adalah akaun semasa atau simpanan? Walaubagaimanapun, saya sarankan untuk ke cawangan maybank sendiri untuk tanyakan maklumat lebih lanjut :-)

      Delete
  32. Assalamualaikum Mohon Bantu Kak Sy Ada msalah current account sy sebab saya dah buka cek 3 kali nama saya dah blacklist 3kali so depa tutup acvount saya automatic mcm mana sy nk buka balik nk minta rayuan ada sapa2 bleh bantu nk buat gunakan account yg sama balik tq mohon bantu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Maaf saya tak pasti tentang perkara ini. maaf tak dapat membantu.

      Delete
    2. Cek bounce 3 kali means akan ditutup selama setahun.. Mmg tak boleh buat apa.. Pihak bank hq akan hantar cek sekiranya dalam account ad duit. Tp tak pasti berapa lama.

      Delete
  33. Waalaikumussalam. Kita boleh set keluar setiap hari :-) Masuk takda had rasanya :-)

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum,
    nak tanya akaun perniagaan kalau guna akaun simpanan biasa pun boleh kan? tak semestinya kena daftar current akaun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam. Ya, boleh aje. Cuma kalau plan utk besarkan perniagaan, urusan rasmi perlukan current acc :-) Kalau utk jual beli biasa, boleh guna acc simpanan peribadi macam biasa. bukan satu kesalahan :-)

      Delete
  35. salam borang yg pihak bank bagi tu kne isi ke? atau cuma borang introducer tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam. Penagalaman saya di cawangan Maybank yg saya buka, saya cuma perlu isi borang intorducer. Tak ada borang lain. Semua pihak bank yang buat terus key in di komputer mereka :-)

      Delete
  36. Tikah, lepas masukkan duit 2k tu. Nnt boleh keluarkan blik ye? Perlu ada baki minimum dalam akaun berapa ye sekurang-kurangnya lepas dh amik/guna duit dlm akaun 2k yg telah dideposit tu? Ina nk buat jgk. Masalahnya tak ada introducer.

    ReplyDelete
  37. Tikah, lepas masukkan duit 2k tu. Nnt boleh keluarkan blik ye? Perlu ada baki minimum dalam akaun berapa ye sekurang-kurangnya lepas dh amik/guna duit dlm akaun 2k yg telah dideposit tu? Ina nk buat jgk. Masalahnya tak ada introducer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat yg tqah tahu, tak ada minimum dalam akaun. Kecuali pada bulan Disember kena ada atleast 1K sebab pihak bank nak tutup acc, time tu diorang nak ada atleast 1K.

      Delete
  38. Nota tambahan pada nota bagus Pn Atiqah.. jumlah simpanan dlm current account mestilah RM1000 pada setiap masa.. kalau kite keluarkan hingga baki kurang RM1000, akan didenda...
    Buku cheque adalah optional.. ade charge tambahan.. nak boleh tak nak pon boleh..
    tapi macam Pn Atiqah cakap.. akan tertakluk pada budi bicara cawangan yg kite mohon..mungkin ada yg bagi buku cheque free..
    ada lagi satu current account di Maybank yang tak perlukan introducer.. tak ingat namanya.. mmg Maybank benarkan utk peniaga online kecil-kecilan.. boleh call Maybank utk pertanyaan lanjut..
    nota tambahan saya dr khidmat nasihat customer service waktu sy call utk tanya info semalam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlukan introducer utk maybank premier (current account utk personal saving account)

      Kalau utk company account, kita perlukan introducer

      Delete
    2. Pasal 1K tu, pegawai bank tu cakap hujung tahun je makesure ada 1K atleast. Kalau tak baru kena denda...normal month lain ok je. Sebab Disember tu diorang nak close acc apa ntah, jd time tu kena ada atleast 1K :-)

      Delete
  39. Boleh x nama account semasa syarikat ditukar kepada pemilik baru.

    ReplyDelete
  40. Boleh x nama account semasa syarikat ditukar kepada pemilik baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasti. Rasanya tak boleh. Kena buat acc baru kalau pemilik lain.

      Delete
  41. Aslkm..nak tny..kalau nk bukak akaun syarikat perlu ke ada simpanan berapa banyak dlm akaun peribada kita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada syarat. Cuma bila current akaun diluluskan, kena masukkan rm2k. Utk aktifkan akaun rasanya. Ni kes current account utk company.

      Kalau current account utk personal saving account kena masukkan rm500.

      Delete
  42. saya ada apply utk buka akaun syarikat di cimb bank.selang 4 hari pegawai bank call suh dtg..dah jumpa tu dia ckp x boleh buka akauj sebab nama saya black list citos.
    tapi dia kata ada satu solution..sy kena ambik pakej produk cimb,baru boleh buka.pakej yg terendah sy kena byr rm350 sebulan..(tak ada contract wajib berpa tahun pun.tpi kata pegawai tu kalau ambik pakej ni kita dpt cover insurans 120k jika berlaku kematian @ cacat kekal.rm350 automatik akan ditolak setiap bulan dri akaun syarikat yg kita buka tu..masa mula2 nak buka dah kena byr utk 2 bln pertama rm700 + rm1000.
    apa pendapat tuan/puan kt sini? mcm2 syarat la bank ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat saya, itu strategi marketing mereka. Sebenarnya itu prosedur dalaman di cawangan mereka sendiri. Cuba ke cawangan lain. Mungkin berbeza. Insyaallah.

      Delete
    2. Saya pon kene macam ni. Sy bersih dari ctos ccris dan sbgainya cuma sy takde introducer. Cimb ptt tak perlu introducer tp mereka kata perlu.tapi kalau sy ambil skim Takaful haji tu sy bole bukak akaun.malas nak cakap panjnag sy ambil jer. Mmg strategy marketing dorg la tu

      Delete
  43. Salam Sis, nak Tanya sikit ,if current acc dah tak authorized oleh pihak bank sendiri sebab dah lebih 6bln tiada transaksi, jika saya ingin aktifkan balik apa syarat2 dia eh..?
    Dan cek untuk current acc tu masih boleh digunakan lagi ke..?

    Sekian soalan saya.. Terima kasih :)

    ReplyDelete
  44. maaf nak tnye..borang ssm yg 3ms tu yg ori ke yg photostate?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bwk yg ori skali. Tp nnt bg kat ssm yg potostat aje

      Delete
    2. Betul, bawa yg ori, nnt pegawai bank yg akan fotostat utk simpanan mereka. Kita bawak balik yg Ori :-)

      Delete
    3. salam.. nk tye juga, ssm tu sy print sendiri, boleh guna yg tu x?.. tq

      Delete
  45. salam puan..terima kasih atas perkongsian yang bermanfaat =)
    nak tanye, if nama syarikat yang berdaftar dengn ssm tu tiada enterprise mahupun trading, masih valid untuk buka acc bank syarikat x ye?

    ReplyDelete
  46. Saya ada acc current peribadi . Buka april 2015. Blm 2thn.. means xblh jadi introducer?

    ReplyDelete
  47. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  48. Salam. Tahniah puan di atas perkongsian yang bermanfaat. Jika perlukan bantuan sebagai introducer Current Account Maybank atau CIMB Bank boleh whatsapp saya 013-9790000.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya nak bantuan buka CIMB...boleh ker tuan Adha

      Delete
  49. Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jack Blessing, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (jackblessingfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  50. Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jack Blessing, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (jackblessingfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  51. Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jack Blessing, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (jackblessingfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  52. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan CATHERINE JONES, pemberi pinjaman swasta yang bereputasi untuk pinjaman telah membuka peluang ekonomi untuk semua mereka yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau adakah anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah ia telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman bercagar pada kadar faedah 2% daripada individu, syarikat dan syarikat-syarikat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat.
    Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.

    Hantar e-mel kami di: (CATHERINEJONEZLOANFIRM@GMAIL.COM)

    ReplyDelete
  53. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan CATHERINE JONES, pemberi pinjaman swasta yang bereputasi untuk pinjaman telah membuka peluang ekonomi untuk semua mereka yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau adakah anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah ia telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman bercagar pada kadar faedah 2% daripada individu, syarikat dan syarikat-syarikat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat.
    Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.

    Hantar e-mel kami di: (CATHERINEJONEZLOANFIRM@GMAIL.COM)

    ReplyDelete
  54. Hi, salam terima kasih atas info. Buka akaun untuk syarikat online (tiada premis) sama syaratnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Ya sama saja :-)
      Premis kita adalah alamat rumah kita. Sama seperti SSM :-)

      Delete
  55. Adakah anda fikir untuk mendapatkan pinjaman? Anda serius yang memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (fredmantin@gmail.com)

    ReplyDelete
  56. sy nak tanya Puan Atikah, sy pergi ke mbb cawangan taman tun, diorg reject application saya suruh saya pergi maybank ikut address ssm saya. ssm address sy ikut alamat ic, jd kene pergi balik ke perak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada dengar juga few cases yg mcm ni. Memang setiap branch ada prosedur tersendiri. Macam branch yg saya pergi, walaupun address SSM saya di Selangor, tapi saya buka akaun di Pulau Pinang dibenarkan. Pegawai minta sebab. Saya beritahu saya mengikut suami sedang sambung belajar di Penang, dan mereka minta surat nikah serta surat pengesahan pelajar suami. Jadi tiada masalah. Prosedur lain tetap seperti biasa :-)

      Delete
  57. Hai Awak ,, terima kasih, ianya sangat membantu .. tpi boleh saya tanya .. kalau syarikat saya masih belum ada cop boleh ke buat account syarikat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai, cop adalah salah satu syarat. Jadi kalau tak ada tak boleh buka account perniagaan.

      Delete
  58. Welkom BIJ MAGRET JAMES financieren lening SERVICE .......... Bent u een zakelijke pria vrouw? Ben je di een financiële puinhoop dari heb je geld nodig om te beginnen bertemu je eigen Bedrijf? Heeft u een lening nodig om een ​​leuke Kleinschalige en middelgrote Bedrijf te starten? Heeft u een nilai kredit lage en je bent vinden het moeilijk om kapitaal lening te krijgen van lokale Banken en andere financiële instellingen?. Onze leningen zijn goed verzekerd voor maximale veiligheid adalah onze prioriteit, onze belangrijkste doel adalah om u te helpen de diensten mati u verdient, Ons programma adalah de snelste Manier om te krijgen wat je nodig hebt di een handomdraai. Verlaag uw betalingen om de mencakup op uw maandelijkse uitgaven te verlichten. Keuntungan flexibiliteit waarmee u Kunt gebruiken voor Welk doel Dan ook - vakanties van, het Onderwijs, om unieke aankopen Wij bieden een berkembang biak scala aan financiële diensten waaronder: Perencanaan Bisnis, Commercial en Pengembangan Keuangan, Eigenschappen en hypotheken, consolidatie van schulden leningen, Bisnis Leningen , onderhandse leningen, Huis Herfinanciering leningen bertemu een lage rente op 2% per nietig verklaren voor particulieren, Bedrijven. Wij bieden alle soorten van leningen, solliciteer Vandaag nog naar betaalbare leningen. kontak Neem bertemu ons op melalui e-mail voor meer informatie: (MAGRETJAMES321@GMAIL.COM)

    ReplyDelete
  59. Apakah Anda membutuhkan pinjaman? Jika ya! Kontak Ocean Keuangan dan Mortgages Terbatas ®for jumlah pinjaman kecil dan besar. Kami memberikan pinjaman pada tingkat bunga 2%. Hubungi kami hari ini melalui e-mail di oceanfinance459@gmail.com Kami juga memberikan dari. £ 5 ribu Pounds untuk 100 juta Pounds untuk individu dan perusahaan, kredit adalah terbuka untuk semua terlepas dari kebangsaan.

    ReplyDelete
  60. hello.
    Saya Mr Rahel pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan masa kehidupan pinjaman peluang kepada individu, firma-firma perniagaan, insurans, dan lain-lain Adakah anda apa-apa kesukaran kewangan atau memerlukan pinjaman untuk melabur atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil anda cari tidak lagi sebagai kami berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam mana-mana denominasi mata wang dengan kadar 2% tanpa fee.I pendahuluan ingin menggunakan media besar ini untuk memberitahu anda bahawa kami bersedia untuk membantu anda dengan apa-apa jenis pinjaman untuk menyelesaikan itu masalah.Jika kewangan anda yes kemudian kembali sekarang melalui E-mel (rahelcohranloan@gmail.com) untuk maklumat lanjut, ANDA sANGAT SELAMAT DATANG.

    ReplyDelete
  61. (VICK MARA LOAN FIRM SYARIKAT)
     
    Hello am Puan, merit harapan, pemberi pinjaman pinjaman sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
    dalam terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami pada kadar faedah 2%. daripada
    USD $ 12,000 kepada $ 8,000,000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
    pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. jika awak
    perlu loana2 yang
       yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
    Dalam: (vickmara3@gmail.com)
    Tuhan merahmati kamu.
    Yang benar,
    Mrs: merit Hope
    E-mel: (vickmara3@gmail.com)

    Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: (vickmara3@gmail.com)

    ReplyDelete
  62. salam, nk tanya, kalau alamat dlm SSM di perak, tetapi alamat premis di selangor, kena bukak acc maybank di selangor atau dimana mana cawangan maybank boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam, bergantung kepada cawangan bank masing-masing. Ada yang tak benarkan buka acc di alamat berbeza dgn SSM, ada yg benarkan dengan sokongan dokumen. Setiap bank mempunyai SOP yang berbeza. Boleh terus ke cawangan bank utk pertanyaan.

      Delete
  63. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete

  64. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete

  65. Pinjaman untuk pelbagai tujuan
    Kami menawarkan jumlah minimum 10,000.00 euro kepada 20 juta euro
    Pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    pinjaman
    tempoh: sehingga 25 tahun bergantung kepada jumlah pinjaman yang anda perlukan.
    pelanggan mesti
    Melebihi umur o f 18 tahun
    Urus niaga ini adalah 100% selamat untuk semua clents
    Untuk maklumat lanjut mengenai kredit, sila hubungi kami melalui e-mel:
    (Daviesruthfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  66. Pelanggan yang terhormat,

    Apakah Anda memerlukan kredit finansial yang mendesak? Transfernya sangat cepat dan langsung
    Ke rekening bank Anda Pembayaran dimulai delapan bulan setelah pinjaman dilakukan
    Telah mendapatkan suku bunga rendah 1,2% Pelunasan jangka panjang (1-30 tahun)
    Fleksibel tinggi maka pembayaran bulanan. Berapa lama akan dibiayai?
    Setelah mengaplikasikan Anda bisa mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
    Dari pendanaan dalam waktu 72-96 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan.
    Hubungi kami melalui e-mail ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
                   
                   FORMULIR APLIKASI

    1) Nama lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Jenis Kelamin:
    6) Status perkawinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nomor Telepon:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah pinjaman:
    11) Durasi Pinjaman:
    12) Pinjaman obyektif:
    13) Agama:
    14) Usia
    15) Sudahkah Anda mengajukan pinjaman online sebelumnya? Ya atau tidak?


    Motto Perusahaan:
    Kebahagiaan Anda adalah Penghargaan kami untuk Pelayanan yang Baik (mendapatkan keuangan Anda
    Posisi adalah semua yang kita inginkan)
    #BBMme PIN: D8980E0B
    Kesopanan:
     ((ISKANDAR LESTARI KREDIT UNITY TERBATAS))

    ReplyDelete
  67. Pelanggan yang terhormat,

    Apakah Anda memerlukan kredit finansial yang mendesak? Transfernya sangat cepat dan langsung
    Ke rekening bank Anda Pembayaran dimulai delapan bulan setelah pinjaman dilakukan
    Telah mendapatkan suku bunga rendah 1,2% Pelunasan jangka panjang (1-30 tahun)
    Fleksibel tinggi maka pembayaran bulanan. Berapa lama akan dibiayai?
    Setelah mengaplikasikan Anda bisa mengharapkan jawaban awal kurang dari 24 jam
    Dari pendanaan dalam waktu 72-96 jam setelah menerima informasi yang mereka butuhkan.
    Hubungi kami melalui e-mail ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
                   
                   FORMULIR APLIKASI

    1) Nama lengkap:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negara:
    5) Jenis Kelamin:
    6) Status perkawinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nomor Telepon:
    9) Pendapatan bulanan:
    10) Jumlah pinjaman:
    11) Durasi Pinjaman:
    12) Pinjaman obyektif:
    13) Agama:
    14) Usia
    15) Sudahkah Anda mengajukan pinjaman online sebelumnya? Ya atau tidak?


    Motto Perusahaan:
    Kebahagiaan Anda adalah Penghargaan kami untuk Pelayanan yang Baik (mendapatkan keuangan Anda
    Posisi adalah semua yang kita inginkan)
    #BBMme PIN: D8980E0B
    Kesopanan:
     ((ISKANDAR LESTARI KREDIT UNITY TERBATAS))

    ReplyDelete
  68. BERITA BAIK, BERITA BAIK
    Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

    Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
    A) wilson_Gyna8.loankredit@gmail.com
    B) donalanny20. lenders@yahoo.id
    C) miminedi@.krediuniongmail.com
    D) adutyuyani.finance@gmail.com

    Terima kasih telah membaca ,
    Email saya adalah..muthiafadlika2020@gmail.com
    Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
     (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) ,BBM (d8da4ea9)

    ReplyDelete
  69. Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

    ReplyDelete
  70. ​​Halo
    nya CABOT FINANCIAL SERVICE apakah anda memerlukan pinjaman? 18 tahun ke atas, menurut Anda, "SEJARAH KREDIT" Anda cukup sehat untuk membantu kecakapan finansial payback Anda jika "YA" maka Anda berhak mengajukan permohonan pinjaman kami karena jaminan Anda atas sisa krisis keuangan adalah semua yang k​​ami inginkan deng​​an APR (1, 4%). Jadi cepatlah sekarang dan terapkan untuk memenuhi kebutuhan finansial tersebut, promosikan bisnis yang sta​​gnan, investasikan di Hi-tech, mula​​ilah Usaha Kecil dan Menengah (S.M.E's), untuk lebih jelasnya hubungi kam​​i​​ melalui e​​​​-m​​ail: cabotfinancialservice@gmail.com

    ReplyDelete
  71. Hello, Kami adalah sebuah pertubuhan Kristian yang dicipta untuk membantu orang dalam keperluan membantu, seperti help.So kewangan jika anda akan melalui masalah kewangan atau anda mempunyai keadaan huru-hara kewangan, dan anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda perlu mendapatkan pinjaman hutang anda atau membayar bil-bil, memulakan perniagaan yang bagus, atau anda mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman modal dari bank-bank tempatan, hubungi kami hari ini melalui e-mel: frankqueens64@gmail.com. Kerana Alkitab mengatakan "Lukas 11:10 Setiap orang yang meminta menerima; orang yang mencari akan mendapat, dan untuk apa yang mengetok, baginya pintu akan dibuka", jadi jangan biarkan mereka untuk lulus anda oleh, kerana Yesus adalah semalam sama, hari ini dan selama-lamanya banyak lagi.Sila mereka berfikiran serius dan orang-orang kota yang bertakwa. Anda dinasihatkan untuk mengisi dan mengembalikan maklumat di bawah .. Nama Penuh Anda: _________ Negara Anda: _________ State_________ Alamat anda Anda: _________ Jantina Anda: _________ Maritial anda status_________ Pekerjaan Anda: _________ Nombor telefon bimbit: _________ Jumlah Pinjaman yang diperlukan: _________ Loan jangka masa: _________ pendapatan bulanan: _________ pinjaman Tujuan: ___________ Pernahkah anda meminta pinjaman sebelum: _________ tindakan dengan cepat dan keluar dari tekanan kewangan, huru-hara dan kesukaran berkomunikasi ST Patrick pinjaman Firm hari ini melalui e-mel: frankqueens64@gmail.com. Anda patut dijaga dengan yang terbaik daripada sumber kami sehingga anda mendapatkan wang dalam akaun anda, dan bertindak balas cepat dan pantas anda menentukan berapa cepat anda akan menerima pinjaman anda. Tanpa berlengah-lengah Memohon Loan terbaik dan mudah di bandar dengan kami. salam Frank Queens KEWANGAN PENGARAH (C.E.) ST Patrick LOAN FIRM WHATSAPP+2349057770649

    ReplyDelete
  72. Mendapatkan pinjaman hari ini pada Kadar Faedah 2%, hubungi kami hari ini melalui e-mel kami (DAVIESRUTHFIRM@GMAIL.COM) pelanggan yang berminat perlu sila hantar permintaan ke email kami untuk mendapatkan borang permohonan dan syarat-syarat. Cuba dan lihat untuk diri anda, perkhidmatan indah kami yang tidak melebihi hari bekerja untuk memproses pinjaman dan hanya sahaja (1) Perkhidmatan satu jam pemindahan pinjaman.
    Emel kami hari ini di (DAVIESRUTHFIRM@GMAIL.COM)
    Regard hangat

    ReplyDelete
  73. i memerlukan pinjaman untuk untuk perniagaan sayaApakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu !! kami memberikan pinjaman kepada perusahaan, badan swasta dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail melalui: (silverveeloanfirm@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) Nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Jenis Kelamin ........................
    5) Status perkawinan .............
    6) Pekerjaan ................
    7) Nomor Telepon ...........
    8) posisi di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) Jumlah Pinjaman .........
    11) durasi pinjaman .....
    12) Tujuan pinjaman ..................
    13) Tanggal Lahir ........................

    ReplyDelete
  74. SELESAI TUNAI PENYELENGGARAAN PENYELESAIAN TUNAI TUNAI.
    Pinjaman hartanah, pinjaman syarikat, pembiayaan sebenar, tawaran pinjaman peribadi dan perniagaan, tawaran kami adalah pantas dan mudah, datang kepada kami hari ini supaya kami dapat menamatkan semua masalah kewangan anda sekali dan untuk semua.
    Kami memberi semua jenis pinjaman, Kerajaan, swasta dan syarikat. Kadar pinjaman kami ialah 2%. Untuk pertanyaan lanjut hubungi kami di alamat E-mel syarikat melalui surecashlending@gmail.com

    ReplyDelete
  75. Assalamualaikum
    Ini adalah {ISKANDAR LESTARI KREDIT PERSATUAN} kami ada di sini untuk melindungi Anda dari '' Hiu Pinjaman '' membantu Anda membangun '' Riwayat Kredit Buruk Anda '' antara lain sehingga kami menawarkan varietas pinjaman dengan APR sebesar 1,4% , Pinjaman yang tersedia adalah sebagai berikut: '' '' Pinjaman Jembatan '' 'untuk memenuhi kebutuhan keuangan mendesak Anda,' '' usaha 'untuk mendirika​​n usaha baru atau membiayai kembali usaha yang ada,' 'Konsolidasi / Utang melayani Pinjaman '' untuk menimbulkan masalah hutang Anda, '' 'Jumbo / beli uang pinjaman' '' untuk membantu Anda mendapatkan rumah impian Anda seperti ​​real estat, '' Pinjaman prime / subprime '' 'terlepas dari apakah riwayat kredit Anda Sehat atau tidak, untuk memenuhi biaya finansial tak terduga Anda atau tagihan semua ini dan banyak lagi. Tanpa biaya mulai dari transfer, pencairan, originasi hingga pengolahan silahkan hubungi kami sekarang melalui kami​ ​e​-mail{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} atau jika Anda ingin menghubungi Ibu secara langsung, Anda dapat melakukannya melalui PIN {#BBM-: D8980E0B}

    ReplyDelete
  76. Halo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? Kami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman tersebut, karena dunia secara bertahap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinjaman melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami,​​ Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail: {cabotfinancialservice@gmail.com} atau melalui #BBM {D88A5C5F}

    ReplyDelete
  77. ANDA MEMAHAMI PINJAMAN JIKA YA APLIKAT SEKARANG.

    KEWANGAN LUIS CARLOS Syarikat terhad kepada modal saham. Kami menawarkan pelbagai jenis pinjaman dan kewangan. Pinjaman kami berbeza dari perniagaan kepada pinjaman peribadi atau jangka panjang atau jangka pendek dengan kadar faedah yang menggalakkan (2%). Proses pinjaman kami sangat cepat dan boleh dipercayai dengan jaminan. Untuk maklumat lanjut mengenai perkhidmatan kami, layari kami di e-mel kami ( luiscarlosfinance@outlook.com ) sila beritahu kami jumlah pinjaman yang anda perlukan dan jangka masa pinjaman. Kami berharap untuk mendengar daripada anda. Anda boleh menghantar mesej ke alamat e-mel di bawah. Luiscarlosfinance@outlook.com

    EMAIL :: luiscarlosfinance@outlook.com

    ReplyDelete
  78. Halo,
    Nama saya Marcia Retnawati dari Batan Miroto kota Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda Wang anda, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Allah adalah kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon 500 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan Penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    Jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberikan kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  79. Halo,
    Aku Mrs. Maureen Kurt, kreditor pinjaman swasta, apakah Anda secara finansial sedang jatuh? Mencari pinjaman untuk menumbuhkan bisnis Anda, melunasi tagihan dan hutang Anda, pernahkah Anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Saya memberikan pinjaman kepada lokal dan internasional untuk semua pihak yang membutuhkan pinjaman dan dapat membayar kembali dengan tingkat bunga rendah sebesar 2%. Saya terdaftar dan disetujui oleh Kerajaan Inggris untuk mengendalikan institusi keuangan di seluruh dunia. Saya memberikan pinjaman melalui transfer rekening atau cek bank dan tidak memerlukan banyak dokumen.
    Anda dapat menghubungi kami via Email: (maureenkurtfinancialservice@gmail.com). Datanglah kepada kita dan kita akan memperbaiki hidupmu.

    ReplyDelete
  80. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Encik Micheal Thiago, pemberi pinjaman pinjaman peribadi yang terkemuka, telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Pernahkah anda ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Hanya kerana, kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat ini. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.
    E-mel kami di: (Spiffboss@gmail.com)

    ReplyDelete
  81. Hello ,,


    Hari yang baik untuk anda, Kami adalah syarikat yang menawarkan pinjaman di peringkat antarabangsa. Dengan modal yang akan digunakan untuk menyediakan pinjaman antara jangka pendek dan jangka panjang dari 2000 hingga 250.5 juta MYR kepada sesiapa yang serius dan jujur dalam keperluan sebenar kita, kadar faedah adalah 2% berbanding dengan tempoh pembayaran balik. Pinjaman geran dalam semua bidang di bawah:
    * Dibina Pembelian
    * Membeli kereta, motosikal
    * Pelaburan
    * Perkahwinan itu
    * Hutang
    * Pinjaman peribadi.
    Kami sedia untuk memenuhi pelanggan kami sehingga 72 jam penerimaan borang permohonan, jika anda berminat E-mel; Wilsonloancompany2017@gmail.com

    ReplyDelete
  82. Halo

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan Anda / membangun Annisa Ahmad untuk membantu mereka yang membutuhkan arsip keuangan tujuan mereka, kami berinvestasi pada properti, proyek / bisnis dan juga menawarkan semua jenis pinjaman dengan bunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank atau kreditor lainnya? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga terjangkau, kami juga membutuhkan layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui email di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau kebutuhan. investor
    Email: annisaahmadlaoncompany@gmail.com

    ReplyDelete
  83. Halo

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan Anda / membangun Annisa Ahmad untuk membantu mereka yang membutuhkan arsip keuangan tujuan mereka, kami berinvestasi pada properti, proyek / bisnis dan juga menawarkan semua jenis pinjaman dengan bunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank atau kreditor lainnya? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga terjangkau, kami juga membutuhkan layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui email di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau kebutuhan. investor
    Email: annisaahmadlaoncompany@gmail.com

    ReplyDelete
  84. Halo

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan Anda / membangun Annisa Ahmad untuk membantu mereka yang membutuhkan arsip keuangan tujuan mereka, kami berinvestasi pada properti, proyek / bisnis dan juga menawarkan semua jenis pinjaman dengan bunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank atau kreditor lainnya? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga terjangkau, kami juga membutuhkan layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui email di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau kebutuhan. investor
    Email: annisaahmadlaoncompany@gmail.com

    ReplyDelete
  85. Halo

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan Anda / membangun Annisa Ahmad untuk membantu mereka yang membutuhkan arsip keuangan tujuan mereka, kami berinvestasi pada properti, proyek / bisnis dan juga menawarkan semua jenis pinjaman dengan bunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank atau kreditor lainnya? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga terjangkau, kami juga membutuhkan layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui email di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau kebutuhan. investor
    Email: annisaahmadlaoncompany@gmail.com

    ReplyDelete
  86. Adakah anda memerlukan pinjaman 100%? Saya boleh memenuhi keperluan kewangan anda dengan masalah pulangan yang lebih sedikit sebab itulah kami membiayai anda hanya 2%. Apa keadaan anda, bekerja sendiri, bersara, mempunyai penarafan kredit yang baik, kami boleh membantu. Flexiblerepayment lebih dari 1 hingga 30 tahun.Hubungi kami di:

    Rechaelfrankloanfirm6@gmail.com
    Anda sedang mencari pinjaman panjang atau jangka pendek

    1 Nama Penuh: ............................
    2 Alamat Hubungi: .......................

    3.Negara: .....................

    4.Seks: ...............

    5. Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ....................
    6. Tempoh Pinjaman: ...................
    7. Nombor Telefon Langsung: .................

    Banyak Cinta,

    RechaelFrankLoanFirm
    L
    PUAN. Rechael

    ReplyDelete
  87. Hello Sir / Madam, Adakah anda memerlukan pinjaman?

    Adakah anda seorang lelaki atau wanita perniagaan? Adakah anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda memerlukan dana untuk membiayai projek anda? E-mel: (larryellisonfinance@gmail.com) Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin dari mana-mana jumlah dan ke mana-mana bahagian dunia untuk (Individu, Syarikat, Broker barang dan Badan Korporat) pada kadar faedah hebat kami 2%. Untuk permohonan dan maklumat lanjut hantar balasan kepada alamat E-mel berikut: {larryellisonfinance@gmail.com}

    Berikut adalah beberapa bidang yang boleh kami bantu

    * Kewangan
    * Meminjam Pajakan
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman pelaburan
    * Pinjaman Auto
    * Penyatuan Hutang
    * Talian kredit
    * Gadai janji kedua
    * Penebusan Kredit
    * Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Kereta
    * Gadai janji
    * Pinjaman Pembiayaan Semula
    * Pinjaman pelajar
    * Pinjaman pembinaan
    * Pinjaman pertanian

    Jadi jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman asli semata-mata E-mel: larryellisonfinance@gmail.com

    Isi borang permohonan.

    1) nama penuh:
    2) Negara:
    3) Jumlah Diperlukan:
    4) Tempoh pinjaman:
    5) Nombor telefon:

    Terima kasih,

    ReplyDelete
  88. Adakah anda memerlukan pinjaman 100%? Saya boleh memenuhi keperluan kewangan anda dengan masalah pulangan yang lebih sedikit sebab itulah kami membiayai anda hanya 2%. Apa keadaan anda, bekerja sendiri, bersara, mempunyai penarafan kredit yang baik, kami boleh membantu. Flexiblerepayment lebih dari 1 hingga 30 tahun.Hubungi kami di: comfortfrankloanfirm@gmail.com




    Anda sedang mencari pinjaman panjang atau jangka pendek

    1 Nama Penuh: ............................
    2 Alamat Hubungi: .......................

    3.Negara: .....................

    4.Seks: ...............

    5. Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ....................
    6. Tempoh Pinjaman: ...................
    7. Nombor Telefon Langsung: .................

    Banyak Cinta,

    Comfortfrankloanfirm


    L
    Mrs: Keselesaan

    ReplyDelete
  89. Do you need an urgent financial credit ***? * Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts eight months after you get the money bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *. How long will it be financed? After submitting the application *** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours.
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Name :
    Country :
    Phone number :
    Amount Needed as Loan :
    Purpose of Loan :
    Have you applied for loan online before (yes or no)
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
    Mrs. sanders Michelle


    Do you need an urgent financial credit ***? * Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts eight months after you get the money bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *. How long will it be financed? After submitting the application *** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours.
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Name :
    Country :
    Phone number :
    Amount Needed as Loan :
    Purpose of Loan :
    Have you applied for loan online before (yes or no)
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
    Mrs. sanders Michelle


    Do you need an urgent financial credit ***? * Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts eight months after you get the money bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *. How long will it be financed? After submitting the application *** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours.
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Name :
    Country :
    Phone number :
    Amount Needed as Loan :
    Purpose of Loan :
    Have you applied for loan online before (yes or no)
    Email : bdsfn.com@gmail.com
    Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
    Mrs. sanders Michelle

    ReplyDelete
  90. Halo,
    Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini untuk memohon dan mendapatkan Pinjaman segera. E-mel Kami: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  91. Adakah anda telah dinafikan pinjaman dari bank
    Atau ada beberapa institusi kewangan menolak permintaan anda untuk satu atau lebih sebab ?.

    KAMI MENAWARKAN SEMUA JENIS PINJAMAN DARI DARI:
    - Pinjaman perniagaan,
    - Pinjaman modal,
    - Pinjaman hartanah,
    - Pinjaman peribadi,
    - Pinjaman pelajar,
    - Pinjaman ladang
    Dan lebih banyak lagi untuk melabur dengan pelabur yang baik ... Kami menawarkan pinjaman
    Kepada syarikat dan individu dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Anda berada di sebelah kanan
    Tempat untuk mendapatkan pinjaman anda.

    Hubungi kami hari ini dan dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan!

    E-mel: margaretpedroloancompany@gmail.com

    Dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan di sini ...

    ReplyDelete
  92. Halo,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Mrs.ESTHER ADAM, pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan, Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan cepat dan mudah, pinjaman peribadi, pinjaman kereta, pinjaman rumah, Pinjaman pelajar, pinjaman komersil, pinjaman pelaburan, penyatuan hutang dan banyak lagi.Adakah anda ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Lihatlah lagi, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda, Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, Syarikat dan syarikat dalam cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat, Tiada cek kredit diperlukan, dijamin 100%. Hubungi kami hari ini dan anda akan senang melakukannya kerana kami berada di sini untuk menyelesaikan semua masalah kewangan anda.
    Hantarkan e-mel kepada kami: (estheradamloanfirm@gmail.com) untuk memohon.

    ReplyDelete
  93. * Adakah anda dipaksa secara kewangan?
    ** Adakah anda mencari dana untuk membayar kredit dan hutang?
    ** Adakah anda mencari pembiayaan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri?
    ** Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi atau perniagaan untuk pelbagai tujuan?
    ** Adakah anda mencari pinjaman untuk melaksanakan projek besar?

    Kami menawarkan jenis pinjaman berikut

    * Pinjaman Penyatuan Hutang * Pinjaman Perniagaan * Pinjaman Peribadi * Pinjaman Rumah * Kewangan Kereta * Pinjaman Komersil * Pinjaman Pelaburan * Penyatuan Hutang * Perancangan Perniagaan * Kewangan Pembangunan Komersial * Harta Tanah Gadai Janji * Pinjaman Kredit Buruk * Pinjaman komersial * Pinjaman modal kerja * Pinjaman pembinaan * Pinjaman kereta, * Pinjaman Hotel * Pinjaman pelajar

    Kami memberi pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dan tempoh pinjaman 1 hingga 30 tahun untuk membayar balik pinjaman (selamat dan tidak bercagar). Jangan simpan masalah kewangan anda kepada diri sendiri agar anda tidak menjadi tuan hutang atau tekanan kewangan, sebab itu anda harus menghubungi kami dengan cepat untuk menyelesaikan masalah kewangan anda. Ia akan menjadi sukacita yang hebat kepada kami apabila anda stabil secara kewangan.

    E-mel: michelledouglas899@gmail.com

    ReplyDelete
  94. 100% Pinjaman untuk transaksi anda!

    HARGA SUKU BUNGA
    Tarif serendah 3%! Suku bunga 0% untuk 6 bulan pertama

    TIDAK DIPERLUKAN / TIDAK ADA KOLEKSI
    Tidak perlu memanfaatkan aset apapun untuk mendapatkan modal

    TIDAK ADA PEMBATASAN
    Dana bisa digunakan sama dengan uang tunai.

    PENDANAAN SEBAGAI SEDIKIT SEBAGAI 15 HARI
    Proses persetujuan cepat

    Kami tidak mengenakan biaya untuk mengirimkan aplikasi, kami hanya membayar hasil.

    TIDAK ADA VERIFIKASI PENGHASILAN
    Hanya penghasilan

    Hubungi kami hari ini via email. Springleaf_finance@outlook.com


      Adrian Winson

    ReplyDelete
  95. (MERIT HOPE LOAN COMPANY)
     
    Halo saya Puan, harapan, pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan kepada pinjaman
    Dalam terma dan syarat yang jelas dan boleh difahami pada kadar faedah 2%. Dari
    USD $ 12,000 hingga $ 8,000,000, RM 20,000 RM 100,0000 sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
    Pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil. jika awak
    Perlukan loana2
       Anda perlu lakukan adalah untuk anda menghubungi saya secara langsung
    Dalam: (merithope6@gmail.com)
    Tuhan merahmati kamu.
    Yang ikhlas,
    Puan: Harapan Harapan
    E-mel: (merithope6@gmail.com)

    Nota: Semua jawapan perlu dihantar ke: (merithope6@gmail.com)

    ReplyDelete
  96. Salam sejahtera Tuan/Puan, semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin)… Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta. Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
    Call : +6282214441280
    WhatsApp : +6282214441280
    WhatsApp : +6282282222896
    Email : dhanibandung@yahoo.com
    Blog : Melancongdibandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)
    Website : http://www.Dhanitourindonesia.com
    Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan.. Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang…
    Kami pun menyediakan paket transport dan hotel
    Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
    Wassalam, Terimakasih…
    Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhati Tour Bandung… (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja.. Terima kasih

    ReplyDelete
  97. Salam sis, dalam borang tu.. introducer perlu sign.

    Saya kat jb, introducer kat kl. Boleh ke introducer isi borang tu kat kl je?

    ReplyDelete
  98. Assalamualaikum puan,sy ada acc syarikat perkongsian..boleh ke saya transfer ke akaun interbank (GiRO)?
    Saya add akaun,,tp x ada

    ReplyDelete
  99. Assalam sis atiqah.
    sy nk bukak acc syarikat, my kad sy Alamat Muar, Ssm pun mesti alamat mykad juga kan? tapi premis sy alamat di Johor bahru.sebab sy menetap di johor bahru.. boleh ker kalau sy nk bukak CA account company?berbeza alamat gini?

    ReplyDelete
  100. brp fee yg bank caj bagi acc current yg kita buka utk company

    ReplyDelete
  101. salam, saya nak tanya tentang introducer, boleh ke guna acc mak or ayah (selain dari owner company) sbb sy takde acc maybank.

    ReplyDelete
  102. Salam, puan saya nak tanya.. saya baru sahaja mendaftarkan perniagaan saya di SSM dan urusan nya pun sudah selesai. So, sekarang ni saya nak bukak acc semasa perniagaan saya. Tapi sekarang ni ade masalah lah, sebab tiada introducer.. So, soalan saya, ade tak cara lain untuk buat acc semasa ni?.. dalam masa yang sama, isteri saya ada acc semasa untuk die trade d bursa saham malaysia. Jadi, boleh tak die jadi introducer saya bukak acc semasa perniagaan tu?.. tapi acc semsa die belum cukup 2 tahun lagi.. mohon pencerahan puan..Tq.

    ReplyDelete
  103. Nice info,owner tanah boleh ke jadi introducer sy

    ReplyDelete
  104. Puan saya nk tanya saya ada account savings kt maybank dari umur 14tahun sekarang saya dah masuk 33tahun jd saya dah ada account saving kt maybank selama 19tahun. Boleh ke saya nk buka account syarikat di maybank apa syarat yang ditetapkan oleh maybank?

    ReplyDelete
  105. Puan tikah..istri saya nk register akaun buku cek maybank untk syarikat..ssm pun atas nama dia..dia sudah ade akaun peribadi maybank..jd dia perlukan introducer jgak k??

    ReplyDelete
  106. Akaun peribadi maybank dia aktif..lbih dr 2 tahun..kena pkai introducer laen jgak k??

    ReplyDelete
  107. Apakah Anda mencari dana untuk melunasi Kredit?
    Apakah Anda mencari dana untuk memulai bisnis baru?
    Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pembiayaan yang buruk?
    Apakah Anda perlu uang untuk berinvestasi di pabrik atau pertanian
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman modal besar?
    Apakah Anda ingin membayar hutang besar?
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak?
    Pinjaman pinjaman yang ditawarkan oleh ibu Muslim adalah 100% pasti
    jangan khawatir lagi


    Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Nigeria dan Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman nigeria palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman dari Nigeria. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur ​​AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
     (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

    juga bisa menghubungi mereka
    PIN BBM # :::::::::::::::::::::::::::::: (D8DA4EA9)
    Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::: Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

    ReplyDelete
  108. ello,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  109. Halo semuanya
    Saya Fatimah dan hidup itu tidak mudah bagi saya dan keluarga saya dan saya telah kehilangan begitu banyak uang semua atas nama mendapatkan pinjaman tetapi Terima kasih Allah saya bertemu Nyonya Grace yang membantu saya dengan keluarga saya hari ini jadi hubungi dia jika Anda benar-benar membutuhkan pinjaman AT Gracemorganloancompany@gmail.com ..atau Anda dapat menghubungi saya untuk keterangan lebih lanjut AT Fatimahyulia171@gmail.com.

    Terima kasih

    ReplyDelete
  110. Saya ingin bermula dengan memberi syukur kepada Allah untuk karunia kehidupan.
    Nama saya Yusi Retnowati dan saya ingin berkongsi kisah yang baik tentang bagaimana Puan Ana Michael of Guaranty Trust Trust menjadikan hidup saya manis.
    Saya mengalami kesulitan kewangan untuk beberapa waktu dan saya terpaksa meminjam dari rakan-rakan saya kerana saya berharap dapat membayar mereka setelah menerima gaji saya. Dan ketika hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya kehilangan ayah saya dipecat kerja dan bulan berikutnya. Selepas pengebumian ayah saya, kawan saya mula meminta wang mereka kembali. Jadi saya tidak mempunyai pilihan selain mencari pinjaman.

    Tetapi apabila saya fikir hidup saya sudah berakhir, itu adalah ketika Allah menggunakan kawan saya yang saya temui di bank untuk membantu saya. Kawan saya Encik Harun, saya menceritakan kisah saya kepadanya dan bagaimana saya dipecat, Jadi, dia memberitahu saya bahawa tidak perlu risau bahawa dia akan memperkenalkan saya kepada peminjam yang boleh dipercayai yang dia meminjam.
    Oleh itu, selepas dia memberitahu saya bagaimana dia mendapat pinjaman daripada Jaminan Jaminan Guarantee, saya memutuskan untuk menghubungi maklumat hubungan Jaminan Pinjaman Jaminan yang diberikannya kepada saya iaitu: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com.

    Setelah itu proses kelulusan pinjaman saya telah selesai dan saya menerima surat kelulusan daripada syarikat yang menyatakan bahawa saya perlu memberikan butiran bank saya. Selepas itu, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta.
    itulah bagaimana hidup saya berubah dan saya akan terus berkongsi berita supaya semua orang dapat melihat dan menghubungi syarikat yang baik yang mengubah keadaan saya.

    Anda boleh menghubungi Jaminan Jaminan Amanah melalui e-mel: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com
    Anda juga boleh menghubungi saya jika anda memerlukan bantuan saya atau anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya. Inilah e-mel saya: yusiretnowati06@gmail.com

    ReplyDelete
  111. Saya ingin kembali semua kemuliaan Allah atas apa yang dia gunakan Ibu Alicia Radu lakukan dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya janda dengan 3 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan telah menjadi sangat kasar kepada saya dan keluarganya dan saya telah berusaha untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubunginya untuk bertanya mengenai Ibu dan betapa benarnya pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia memberitahu saya bahawa benar dan saya menghubungi Ibu Ibu Alicia Radu dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya memeriksa akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan penerangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com) dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk maklumat dan juga teman saya Annisa Barkarya melalui email nya :( robbi5868@gmail.com)

    ReplyDelete
  112. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  113. Halo, saya Puan GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? adakah anda telah dinafikan oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami memberikan perkhidmatan yang baik kepada individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada syarikat kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu ramai orang yang secara kewangan turun. Walau bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) Atau WhatsApp Number +1 (361) 645-7557 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif
    KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: ............ .....
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Sebab untuk pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
    12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
    Best Regard

    ReplyDelete
  114. Halo,
    Saya Puan Olivia Daniel, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak lagi kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
    (oliviadaniel93@gmail.com)


    DATA PERMOHONAN

    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negeri:
    5) Seks:
    6) Status perkahwinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor Telefon:
    9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    12) Tempoh pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Pernahkah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh Lahir:
    Terima kasih,

    ReplyDelete
  115. Apakah Anda mengalami kesulitan keuangan atau ingin memenuhi impian Anda dengan dana? Apakah Anda memerlukan pinjaman untuk melunasi tagihan Anda, Mulai atau perluas bisnis Anda?
    Apakah Anda mengalami kesulitan dalam memperoleh pinjaman dari Pemberi Pinjaman atau Bank karena tingginya biaya / persyaratan pinjaman? Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk alasan yang sah?
    Kemudian khawatir kami datang untuk menawarkan pinjaman kepada pelamar yang tertarik baik lokal maupun luar negeri tidak peduli jenis kelamin atau lokasi tetapi usia harus 18 tahun ke atas. Mendapatkan
    kembali kepada kami untuk negosiasi tentang jumlah yang Anda butuhkan akan menjadi keputusan yang bijaksana.
    hubungi perusahaan pinjaman Gloria S melalui email: {gloriasloancompany@gmail.com} atau WhatsApp Number: +1 (361) 645-7557
    Salam Hormat

    ReplyDelete
  116. Saya Am AHMAD, saya di sini untuk membolehkan semua warganegara Indonesia mengetahui Tempat yang betul dan dinamik untuk mendapatkan pinjaman yang sangat cepat dalam dana pinjaman dan dalam mata wang yang berbeza, CHERYL MARTINS LOAN FIRM. Saya sangat memerlukan pinjaman untuk saya kerana perniagaan saya sedang berleluasa dan saya mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman dari bank / syarikat kewangan lain kerana kredit saya skor. Saya terdesak untuk mencuba hampir setiap peluang untuk membuat wang di Internet dan Mencari CHERY MARTINS dan perkhidmatannya adalah semangat udara segar dalam hidup saya. Akhirnya saya dapati pemberi pinjaman sebenar dan perkhidmatan yang saya boleh percaya dan saya harus mengatakan bahawa CHERYL MARTINS LOAN FIRM tidak mengecewakan saya! Perkhidmatan yang diberikannya kepada saya adalah sangat indah dan Legit kini, akhirnya, masa depan kelihatan cerah untuk saya dan perniagaan saya kerana saya dibenarkan mendapat pinjaman ($ 200,000.00). Jika anda memerlukan pinjaman sila hubungi CHERYL MARTINS mana-mana syarikat Pinjaman untuk sebarang pinjaman yang anda perlukan hari ini, dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1% dan program pembayaran yang lebih baik, sila hubungi CHERYL MARTINS (CMLF) melalui email (CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM ) atau anda masih boleh menghubungi saya di e-mel saya (ahmadrapa79@gmail.com) cheryl martins bersedia untuk menyelesaikan sebarang masalah kewangan yang mungkin anda alami sekarang

    ReplyDelete
  117. My Brothers and Sister all over the world, I am Mrs Boo Wheat from Canada ; i was in need of loan some month ago. i needed a loan to open my restaurant and bar, when one of my long time business partner introduce me to this good and trustful loan lender DR PURVA PIUS that help me out with a loan, and is interest rate is very low , thank God today. I am now a successful business woman, and I became useful. In the life of others, I now hold a restaurant and bar. And about 30 workers, thank GOD for my life I am leaving well today a happy father with three kids, thanks to you DR PURVA PIUS Now I can take care of my lovely family, i can now pay my bill. I am now the bread winner of my family. If you are look for a trustful and reliable loan leader. You can Email him via,mail (urgentloan22@gmail.com) Please tell him Mrs Boo Wheat from Canada introduce you to him. THANKS

    ReplyDelete
  118. Apakah Anda membutuhkan pinjaman?
    Apakah Anda mencari Keuangan?
    Apakah Anda mencari uang untuk memperbesar bisnis Anda?
    Kami membantu individu dan perusahaan untuk mendapatkan pinjaman untuk bisnis
    memperluas dan menyiapkan bisnis baru mulai berapapun jumlahnya. Dapatkan pinjaman dengan suku bunga terjangkau 1%, Apakah Anda memerlukan uang tunai / pinjaman untuk bisnis dan untuk menghapus tagihan Anda? untuk 100% guaranApakah Anda membutuhkan pinjaman?
    Apakah Anda perlu Financtee kirimkan email sekarang untuk informasi lebih lanjut hubungi kami sekarang melalui Email: (networkqualitylending@gmail.com)

    ReplyDelete
  119. PIN BBM # (D8DA4EA9) Ikuti kami di instagram @
    Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    kericau; aasimhaloanfirm
    aasimahaadilaahmedloanfirm.wordpress.com

    Halo semua, saya Jurjani · Budi, saya dari Malaysia.my kakak Novita bodoh oleh peminjam pinjaman Nigeria palsu di blog ini. Saya ingin anda semua tahu bahawa terdapat syarikat pinjaman yang boleh dipercayai di sini yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan banyak orang di sini dapat memberi kesaksian untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak menjadi korban kepada orang-orang yang salah di sini. kakak saya NOVITA telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira Rm 25,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran itu dia tidak mendapat pinjaman, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan dua sahabat baik dari Jakarta bandar di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "firma pinjaman Aasimah Aadila beberapa tahun yang lalu" pemberi pinjaman ibu muslim yang baik, kakak saya Novita Rm 680,000 pinjaman hanya dalam satu jam permohonan saya semalam. dia terkejut apabila dia mendapat mesej dari bank CIMBnya dan jumlah itu dipindahkan terus kepadanya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 13 orang dari Malaysia dan Indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang yang baik ini dan juga kawan Thailand saya baru saja menerima pinjamannya semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan runtuh perniagaan anda, dapatkan pinjaman sebenar hari ini dan tentukan diri anda.

    Saya amat teruja untuk membantu negara saya mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai ramai orang gembira di negara kita yang mendapat pinjaman mereka dari ibu Muslim yang baik, anda boleh email saya melalui (jurjanibude0811@gmail.com) atau anda boleh menghubungi Puan .Aimimah Aadila syarikat melalui (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya di sini untuk membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

    ikuti di halaman twitter dan instagram
    dan seperti buku wajah kita
    Jurjani Ann Novita
    BBM: DE429AED

    ReplyDelete
  120. PIN BBM # (D8DA4EA9) Ikuti kami di instagram @
    Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    kericau; aasimhaloanfirm
    aasimahaadilaahmedloanfirm.wordpress.com

    Halo semua, saya Jurjani · Budi, saya dari Malaysia.my kakak Novita bodoh oleh peminjam pinjaman thailand palsu di blog ini. Saya ingin anda semua tahu bahawa terdapat syarikat pinjaman yang boleh dipercayai di sini yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan banyak orang di sini dapat memberi kesaksian untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak menjadi korban kepada orang-orang yang salah di sini. kakak saya NOVITA telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira Rm 25,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran itu dia tidak mendapat pinjaman, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan dua sahabat baik dari Jakarta bandar di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "firma pinjaman Aasimah Aadila beberapa tahun yang lalu" pemberi pinjaman ibu muslim yang baik, kakak saya Novita Rm 680,000 pinjaman hanya dalam satu jam permohonan saya semalam. dia terkejut apabila dia mendapat mesej dari bank CIMB nya dan jumlah itu dipindahkan terus kepadanya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 13 orang dari Malaysia dan Indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang yang baik ini dan juga kawan Thailand saya baru saja menerima pinjamannya semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan runtuh perniagaan anda, dapatkan pinjaman sebenar hari ini dan tentukan diri anda.

    Saya amat teruja untuk membantu negara saya mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai ramai orang gembira di negara kita yang mendapat pinjaman mereka dari ibu Muslim yang baik, anda boleh email saya melalui (jurjanibude0811@gmail.com) atau anda boleh menghubungi Puan .aasimaha Aadila syarikat melalui (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya di sini untuk membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

    ikuti di halaman twitter dan instagram
    dan seperti buku wajah kita
    Jurjani Ann Novita
    BBM: DE429AED

    ReplyDelete
  121. Kami adalah organisasi perundangan yang diwujudkan untuk membantu Orang yang memerlukan bantuan, seperti bantuan kewangan.

    Jadi jika anda atau anda berada dalam masalah kewangan dalam kegawatan kewangan, dan anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang baik, atau telah meminjam lebih banyak Masalah dari tempatan bank, hubungi kami hari ini melalui E-mel: di catherinewilliamloancompany@gmail.com

    E-mel: catherinewilliamloancompany@gmail.com


    Permohonan pinjaman termasuk:

    Nama: _________
    Alamat: _________
    Negara: _________
    Kedengaran: _________
    Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: __________
    Pupuse _________
    tempoh pinjaman __________
    Pendapatan bulanan: _________
    Telefon: _________

    Sila hubungi kami melalui e-mel

    E-mel kepada kami: catherinewilliamloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  122. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  123. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  124. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  125. Am Alawi sapto dari Kuala Lumpur di Malaysia, dan di sini hari ini untuk mengucapkan terima kasih kepada Allah atas perkara yang hebat yang dilakukannya untuk saya. terima kasih kepada RIDWAN BYO kerana membuat saya percaya pemimpin pinjaman MICHELLE ANDY bukan scammed. Pada mulanya saya tidak percaya percaya kerana telah diimbau banyak kali. jadi saya memutuskan untuk membetulkannya hanya untuk mencuba iman saya. dan beritahu diri saya jika saya meminta untuk membuat pembayaran sebelum memberi saya pinjaman saya tidak, jadi saya menulis kepada e-mel: (michelle.andyloan@gamil.com) atau BBN (E382b834) yang MR Byo memimpin saya, jadi mereka Menjawab saya dan saya ingin benar ujian mereka dan akhirnya meminta untuk membuat pembayaran hanya untuk yuran pendaftaran pinjaman dan diberitahu itu adalah satu-satunya yuran pelanggan yang perlu dibuat sebelum mendapatkan pinjaman mereka. daripada saya kembali kepada mr ridwan byo dan dia memberitahu saya bahawa itu satu-satunya bayaran yang dia juga dibayar, bahawa saya tidak perlu takut bahawa mereka adalah syarikat sebenar dan dia berkata selepas dia dibayar jelas hanya (2) jam pengisytiharan pinjaman saya diberi dan diluluskan. jadi saya cuba dan iman kepada Tuhan. orang-orang saya percaya saya membuat pembayaran dan pinjaman saya diberikan kepada saya sama (2) hours.my orang Allah akan mencari anda firma pembantu rumah seperti dia memberkati saya. penipu! penipu !! penipu !!! anda tidak akan pernah mencari saya lagi saya BLESS. hubungi saya jika anda yang mengetahui lebih banyak e-mel: (saptoalawi@gmail.com)

    ReplyDelete
  126. Berita baik untuk semua orang, lembaga pengarah syarikat pinjaman MICHELLE ANDY ketika menyediakan pinjaman kepada semua pemohon supaya harga kami pada kadar faedah 1% setahun baru-baru ini memenuhi keperluan kewangan anda. Semua yang kami perlukan dari anda adalah beberapa maklumat tentang anda jadi jika anda berminat. Tiada bentuk kos, kurang tekanan. Terdapat penyelesaian pembayaran faks dalam talian, cepat dan sentiasa tersedia.
    Pinjaman habis bulan kredit yang buruk membolehkan anda menyelesaikan kewajipan kewangan kecil anda seperti mengambil anjing anda untuk doktor haiwan untuk penjagaan yang diperlukan. Bahagian yang terbaik adalah anda tidak perlu mengetuk pintu ibu bapa anda untuk mendapatkan wang. dll. Jika anda perlu menunjukkan minat anda, sila hubungi kami di email kami (michelle.andyloanfirm@gmail.com) atau BBM (E382b834)

    ReplyDelete
  127. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  128. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  129. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    ReplyDelete
  130. Halo, nama saya AHMAD MARYAM dari Kota Bharu City di Malaysia, dan saya dengan senang hati berkahwin dengan keluarga. Selama beberapa bulan sekarang, saya mengalami kemunduran kewangan dan diperlukan untuk membiayai semula kerana bil saya telah lama dibayar untuk pembayaran. Saya cuba mencari pinjaman daripada pelbagai firma pinjaman baik korporat dan swasta tetapi semua tanpa kejayaan, bank saya melawat semua merosot kredit saya. Tetapi seperti yang Allah akan memihak kepada saya, saya telah diperkenalkan kepada RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS Tuhan yang takut kepada Pemberi Pinjaman untuk program pinjaman mereka, dengan e-mel hubungan: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com) sebuah syarikat terhad swasta dengan modal saham, dan saya telah diberikan pinjaman perniagaan peribadi jumlah sebanyak 150,000 RM pada 8 Februari 2019. Hari ini status kewangan saya dipulihkan dan perniagaan saya kini stabil. Terima kasih Nabilah untuk memperkenalkan saya RAMADHAN ISLAMIYAT LOANS, dan kepada anda Ibu: Anita Ervina (C.E.O) untuk membantu saya. Dia seorang wanita yang baik dan takut kepada Tuhan dan saya berdoa agar Allah memberkati dia kerana menolong saya. Nasihat saya kepada semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk apa-apa jenis adalah dengan segera Hubungi melalui e_mail: (ramadhanislamiyatloans@gmail.com)

    ReplyDelete
  131. Halo Setiap Satu, saya Puan Sara Carlos dari Maleysia, saya sangat gembira untuk memberi keterangan tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada Legit dan pemberi kredit kredit yang telah mengubah hidup saya dan seluruh keluarga dari rumput menjadi rahmat, daripada menjadi miskin kepada wanita kaya yang kini boleh bermegah dengan kehidupan yang sihat dan kaya tanpa tekanan atau masalah kewangan. Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan menafikan jumlah Rm 35,750 saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi kredit kredit online yang tidak akan menambah kesakitan saya, maka saya memutuskan untuk menghubungi kawan saya Ahmad Mory yang baru-baru ini mendapat pinjaman internet dalam talian sebanyak $ 200,000 dari syarikat itu, kami membincangkan isu ini dan kesimpulan kami dia memberitahu saya tentang seorang wanita bernama Puan Cheryl Martins yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Firma Pinjaman Cheryl Martins. Jadi, saya memohon pinjaman sebanyak RM 950,000.00 dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan yang dibuat mengenai pemindahan kredit saya hanya membayar untuk pemindahan pinjaman saya dan yuran pengesahan bank saya dan kurang daripada 5 jam pinjaman saya didepositkan dalam akaun bank saya. Jadi, saya ingin memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi beliau melalui: (cheril.martinsloanfirm@gmail.com atau Whatsapp +2348148328732), Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini saya berdoa agar Tuhan akan memberkati cheryl dan beliau dengan kebahagiaan untuk perkara-perkara baik yang telah dilakukannya dalam hidup saya dan terima kasih kepada kesaksian mory Ahmad yang mengarahkan saya kepada syarikat ibu muslim yang benar yang setia, Anda juga boleh menghubungi saya di carlossara986@gmail.com untuk maklumat lanjut dan di sini juga kenalan rakan saya ahmadrapa79@gmail.com yang memperkenalkan saya kepada Puan Cheryl Martins, Anda juga boleh menghubunginya

    ReplyDelete
  132. Halo Setiap Satu, saya Puan Sara Carlos dari Maleysia, saya sangat gembira untuk memberi keterangan tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada Legit dan pemberi kredit kredit yang telah mengubah hidup saya dan seluruh keluarga dari rumput menjadi rahmat, daripada menjadi miskin kepada wanita kaya yang kini boleh bermegah dengan kehidupan yang sihat dan kaya tanpa tekanan atau masalah kewangan. Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan menafikan jumlah Rm 35,750 saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi kredit kredit online yang tidak akan menambah kesakitan saya, maka saya memutuskan untuk menghubungi kawan saya Ahmad Mory yang baru-baru ini mendapat pinjaman internet dalam talian sebanyak $ 200,000 dari syarikat itu, kami membincangkan isu ini dan kesimpulan kami dia memberitahu saya tentang seorang wanita bernama Puan Cheryl Martins yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Firma Pinjaman Cheryl Martins. Jadi, saya memohon pinjaman sebanyak RM 950,000.00 dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan yang dibuat mengenai pemindahan kredit saya hanya membayar untuk pemindahan pinjaman saya dan yuran pengesahan bank saya dan kurang daripada 5 jam pinjaman saya didepositkan dalam akaun bank saya. Jadi, saya ingin memberi nasihat kepada setiap orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi beliau melalui: (cheril.martinsloanfirm@gmail.com atau Whatsapp +2348148328732), Dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini saya berdoa agar Tuhan akan memberkati cheryl dan beliau dengan kebahagiaan untuk perkara-perkara baik yang telah dilakukannya dalam hidup saya dan terima kasih kepada kesaksian mory Ahmad yang mengarahkan saya kepada syarikat ibu muslim yang benar yang setia, Anda juga boleh menghubungi saya di carlossara986@gmail.com untuk maklumat lanjut dan di sini juga kenalan rakan saya ahmadrapa79@gmail.com yang memperkenalkan saya kepada Puan Cheryl Martins, Anda juga boleh menghubunginya

    ReplyDelete
  133. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Telepon:+62 877-8303-2269
    WhatsApp:+62 877-8303-2269
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7 miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia (BRI) saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia (BI) karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini melalui llow informasi kontak
    (e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  134. Saya ingin mengembalikan semua kemuliaan kepada Allah atas apa yang dia gunakan untuk dilakukan oleh Ibu Alicia Radu dalam hidup saya, nama saya Yetty Sunarsih dari Sandakan di malaysia, saya seorang janda dengan 3 anak, suami saya meninggal dalam kecelakaan mobil dan sejak itu hidup telah menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di malaysia dan saya ditolak dan dikurangi karena saya tidak memiliki jaminan dan tidak bisa mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian ROBBI bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan saya menghubungi dia untuk bertanya tentang Ibu dan bagaimana benar pinjaman dari Ibu Alicia Radu dan dia mengatakan kepada saya bahwa benar dan saya menghubungi Ibu Bunda Alicia Radu dan mengajukan permohonan pinjaman dan pinjaman Saya diproses dan disetujui dan dalam 24 jam saya mendapat uang pinjaman saya peringatan di akun saya dan ketika saya memeriksa akun saya, pinjaman saya masih utuh dan saya sangat bahagia dan saya bersumpah bahwa setiap perusahaan yang meminjamkan pinjaman saya akan memberikan deskripsi perusahaan, jadi saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com) dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (yettysunarsihs850@gmail.com) untuk informasi dan juga teman saya ROBBI via emailnya :( robbi5868@gmail.com)

    ReplyDelete
  135. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Teleph☎:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
      Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete